DEEL 1: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE HUUR VAN DE VESTIGING
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering wordt overeengekomen met de verhuurder, Marie-Hélène FOGUENNE.
Adres van de verhuurder: Exbomont 17, 4987 Stoumont
Telefoon: +32 471 50 53 02
E-mailadres: contact@closdesbrumes.be
• Bankrekening van de verhuurder: IBAN BE07 1031 1069 6266
• BTW-nummer (indien van toepassing): BE0850.736.025
Het contract is een toeristische huurovereenkomst. De huurperiode is een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet zou zijn gesloten. De huurder mag geen hoofdverblijfplaats in de gehuurde woning vestigen.
Het etablissement "Au Bout du Village" beschikt over 1 accommodatie met een capaciteit van 6 personen.
• Accommodatieadres: Exbomont 17, 4987 Stoumont
De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale bezetting te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van deze overeenkomst, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief aan de verhuurder verschuldigd blijft.
De huurder dient op de aangegeven dag en tijd te arriveren. Bij late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.
ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN CONTRACT
De huur is definitief na betaling van een aanbetaling van 50% van de totale prijs van het verblijf:
· wordt verzameld via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) tijdens het online boeken;
· Of te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 2 dagen na ontvangst van de elektronische boekingsbevestiging (voucher).
Het resterende bedrag voor het verblijf (50%) dient uiterlijk 7 dagen voor aankomst per bankoverschrijving te worden betaald op het rekeningnummer van de verhuurder.
Reserveringen die minder dan 7 dagen voor de aankomstdatum worden gemaakt, worden als te laat beschouwd. In dit geval wordt het resterende verblijfsbedrag bij ontvangst van de elektronische boekingsbevestiging (voucher), d.w.z. vóór aanvang van het verblijf , overgemaakt op het bankrekeningnummer van de verhuurder.
Bij niet-betaling behoudt de verhuurder zich het recht voor om de bij de boeking als garantie opgegeven bankkaart te debiteren of het contract te annuleren conform de bij de boeking geaccepteerde annuleringsvoorwaarden.
ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT
Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.
ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN
Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huurovereenkomst opzeggen per aangetekende brief of per e-mail binnen 2 dagen na de geplande betaaldatum.
Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.
Elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en niet binnen 2 dagen na de vervaldatum is betaald, leidt automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving tot het aan de verhuurder verschuldigde rente tegen het wettelijke rentepercentage per maand vanaf de vervaldatum. De rente voor een begonnen maand geldt voor de gehele maand.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VROEG VERTREK – NO-SHOW
a) Annulering door de huurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de verhuurder.
De annuleringsvoorwaarden die op het elektronische bestelformulier (voucher) staan vermeld, zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of een overheidsdaad) die een van beide partijen treft:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een later, tussen partijen overeen te komen datum (waardebon ter waarde van het reserveringsbedrag, te verrekenen met een volgend verblijf).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
b) Annulering door de verhuurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de huurder.
De annuleringsvoorwaarden die op het elektronische bestelformulier (voucher) staan vermeld, zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of een overheidsdaad) die een van beide partijen treft:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een later, tussen partijen overeen te komen datum (waardebon ter waarde van het reserveringsbedrag, te verrekenen met een volgend verblijf).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
c) Voortijdig vertrek
Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige restitutie, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfsprijs.
d) Het niet verschijnen van de huurder (no-show)
Indien de huurder niet binnen 24 uur na de op het contract vermelde aankomstdatum arriveert:
· het voorbehoud wordt van rechtswege nietig;
· de betalingen blijven eigendom van de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;
· De verhuurder kan over zijn eigendom beschikken.
ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder dient een brandverzekering (vakantiehuis) af te sluiten voor eventuele schade die hij of zij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.
De huurder verklaart, na controle, dat hij voor dergelijke risico's gedekt is door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).
In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt.
b) Aansprakelijkheidsverzekering voor gezinnen (privéleven)
De huurder verklaart dat hij een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven) heeft afgesloten.
In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren zijn niet toegestaan. Indien deze regel niet wordt nageleefd, heeft de verhuurder het recht de huurder de toegang tot de woning te weigeren. Deze weigering kan niet worden beschouwd als een wijziging of contractbreuk door de verhuurder. Daarom vindt er geen restitutie plaats als de huurder vertrekt.
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES
De huurder verbindt zich ertoe zich met respect te gedragen ten opzichte van de bewoners en de omgeving in het algemeen (wilde dieren, planten, diverse apparatuur, enz.). Hij zal het gehuurde gebruiken overeenkomstig de bestemming en op een voorzichtige en verantwoordelijke manier.
De huurder dient de woning in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen. De huurder is aansprakelijk voor eventueel verlies of schade aan de verhuurder.
Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, vrijgezellenfeesten, dansfeesten… zijn niet toegestaan.
ARTIKEL 9: CLAIMS
Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder te worden gericht, met bijgevoegde bewijsstukken.
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de accommodatie is gelegen, bevoegd.
ARTIKEL 9bis: BEMIDDELING VAN DE FEDERATIE VAN GITES EN BED AND BREAKFASTS VAN WALLONIË
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, dienen zij hun klachten in bij het secretariaat van de Federatie van Gîtes en Chambres d'hôtes van Wallonië. Dit secretariaat zal proberen een minnelijke oplossing voor te stellen.
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de accommodatie is gelegen, bevoegd.
Deze clausule is enkel van toepassing op etablissementen die lid zijn van de Federatie van Gîtes en Bed and Breakfasts van Wallonië en die hun lidmaatschapsbijdrage betalen.
ARTIKEL 10: PASSAGIERSCONTROLE
De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en te registreren conform de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te tonen.
ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, wordt de huurder geacht alle clausules van deze voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd uiterlijk op het moment van de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het resterende verblijf, of bij het betrekken van de accommodatie.
DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC
ARTIKEL 1: DOEL
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlineboekingen die bij onze vestiging AU BOUT DU VILLAGE worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (RMT).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Reserveren is niet mogelijk zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw opgesteld en zijn gebaseerd op beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet contractueel bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke feitelijke onjuistheden in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.
ARTIKEL 3: PRIJS
De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de boeking wordt voltooid.
De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.
ARTIKEL 4: RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. De klant erkent de aard, bestemming en boekingsprocedures van de via de boekingstool beschikbare diensten te hebben bekeken en alle benodigde en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om een weloverwogen boeking te maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn/haar keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn/haar behoeften; wij kunnen daarom niet aansprakelijk worden gesteld in dit opzicht. De boeking wordt geacht door de klant te zijn geaccepteerd na voltooiing van het boekingsproces.
ARTIKEL 5: RESERVERINGSPROCES
Reserveringen die door de klant worden gemaakt, worden verwerkt via het online boekingsformulier dat toegankelijk is via de boekingstool. De reservering wordt als bevestigd beschouwd na ontvangst van het boekingsformulier. Voordat de klant een reservering maakt, stemt hij ermee in alle benodigde informatie te verstrekken. De klant verklaart de waarheidsgetrouwheid en juistheid van de verstrekte informatie te garanderen. Zodra de definitieve keuze is gemaakt voor de te boeken diensten, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: invoer van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, raadpleging en acceptatie van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte validatie van de boeking door de klant.
ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
De boekingstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De e-mailbevestiging vat het contractaanbod, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden die betrekking hebben op het gekozen tarief en die door de klant zijn geaccepteerd, de reserveringsdatum en het adres van de accommodatie samen waar de klant eventuele klachten kan indienen.
ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:
- accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),
- van een transport,
- autoverhuur,
- horeca en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.
ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").
De door u verstrekte persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw boeking en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de boekingstool beheert, maakt gebruik van online betalingsproviders, waaronder aanbieders die in derde landen gevestigd zijn. Concreet geldt voor online betalingen dat de bankgegevens van de klant door de betalingsprovider aan de bank van de vestiging moeten worden doorgegeven voor de uitvoering van het boekingscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.
Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, boeking…).
Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens en het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen. Vermeld in uw e-mail uw naam, achternaam en adres, alsook het onderwerp van uw correspondentie.
Indien u een klacht heeft over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u deze richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.